Sunday, November 27, 2011

Assalamualaikum semua!

Heyyo! Assalaaamualaikum semua!
rndu dgn blog! terase sehari macam bertahun-tahun...
seminggu tk bukak.. =( so sad~
nak nyanyi sat! semua tutup telinga... kwang3
Bukan mudah.. melukis pelangi di langit yang tertinggi..Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari, yang mengiringi... Bukan mudah memiliki mutiara kasih, tanpa  diselami lubuk hati nurani.. Ke dasar rasa yang paling dalam... (Eksplorasi far east ft inteam)
Klik sini kalau nak dengar..

haihhhh~ selama seminggu nih ber macam-macam perkara yang berlaku..
semuanya macam kenangan dan sejarah..
kenangan pahit mahupun kenangan manis..
dan... sejarah untuk kita ingat-ingat selalu..

selama seminggu jugk tension dok umah..
selama seminggu jugak tak pegy keluar shopping..
huwaaaa~ sad..

tahun depan nak PMR..
tak tau lah dpt ke tak nak bercoret-coretan kt blog kesayangan saya nie..
walau tak lah secantik mana blog saya tapi disinilah tempat saya menyampaikan dakwah dan meluahkan perasaan saya sendiri..
walau luahan tak banyak untuk di kongsi tapi blog nie jugak macam kawan kita..
alaaa.. lebih kurng macam diary je.. eheeeee~ =D

lupa pulk nk tye.. ade yang rndu ke?
heheheh, perasan je makcik sorang nie kan?
bile bukak blog nie rse tk sbr sgt nak dengar citer hot korng.. hot?!
isk, isk, isk... terutama blog HOB.. boleh tahan la jugk hotnye, byk jugk citer sensasi lagi meletop kedebabom! haha..

haaaaa! tk lupe jugk ntk shbt yg sudi jd follower saya..
terima kasih! terima kasih banyak-banyak!
tp, shbt jgn risau ye? insyaAllah saya akan follow korang balik.. (saya janji)
huahuahuahua... dengann izinNya kerana Dia-lah yang menghidupkan dan mematikan kita..

wallahu'alam, wassalamualaikum w.b.t
uhibbukum fillah.. (^_^)


Thursday, November 17, 2011

Jom Baca! Penting! 15 Ciri Wanita Syurga

sekadar gmbr hiasan.. =D

1. Bertakwa.

2. Beriman kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya, rasul-rasul-Nya, hari kiamat, dan beriman kepada takdir yang baik mahupun yang buruk.

3. Bersaksi bahawa tiada yang berhak disembah kecuali Allah, bersaksi bahawa Muhammad adalah hamba dan Rasul-Nya, mendirikan solat, menunaikan zakat, berpuasa bulan Ramadan, dan menunaikan haji bagi yang mampu.

4. Ihsan, iaitu beribadah kepada Allah seakan-akan melihat Allah, jika dia tidak dapat melihat Allah, dia mengetahui bahawa Allah melihat dirinya.

5. Ikhlas beribadah semata-mata kepada Allah, tawakal kepada Allah, mencintai Allah dan Rasul-Nya, takut terhadap azab Allah, mengharap rahmat Allah, bertaubat kepada-Nya dan bersabar atas segala takdir Allah serta mensyukuri segala kenikmatan yang diberikan kepadanya.

6. Gemar membaca al-Quran dan berusaha memahaminya, berzikir mengingati Allah ketika sendiri atau bersama orang dan sentiasa berdoa kepada Allah.

7. Menghidupkan amar makruf dan nahi mungkar pada keluarga dan masyarakat.

8. Berbuat baik (ihsan) kepada tetangga, anak yatim, fakir miskin, dan seluruh makhluk, serta berbuat baik terhadap haiwan ternakan yang dimiliki.

9. Menyambung tali persaudaraan terhadap orang yang memutuskannya, memberi kepada orang, menahan pemberian kepada dirinya, dan memaafkan orang yang menzaliminya.

10. Adil dalam segala perkara dan bersikap adil terhadap seluruh makhluk.


11. Menjaga lisannya daripada perkataan dusta, saksi palsu dan menceritakan kejelekan orang lain (ghibah).

13. Menepati janji dan amanah yang diberikan kepadanya.

14. Berbakti kepada kedua-dua orang tua.

15. Menyambung silaturahim dengan keluarganya, sahabat terdekat dan jauh.

Segmen: Jom Terjah


Assalamualaikum...


^
^
^
klik banner untuk join!
=D




Sunday, November 13, 2011

SEGMEN:Blogwaling Sampai Gila

Assalamualaikum..
join segmen lagi =)
^
^
^
klik banner untuk join.. peacee!

cakap..
|
|
|
Tarikh tutup adalah pabila sudah cukup kesemua 30 blogger. so, cepat-cepatlah join ye. first come,first serve. lalala


Saturday, November 12, 2011

Friday, November 11, 2011

Ta'aruf Cinta

Ta'aruf? anda tahu tak maksudnya? Ta'aruf yang saya ingin kongsikan disini adalah ta'aruf sebelum perkahwinan. Ta'aruf di sini juga dimaksudkan pertemuan sebelum berkahwin di antara si dia dan pasangan atau kata mudahnya merisik yang dihadiri oleh ibu bapa kedua-dua belah pihak.
Saya terbaca satu komen dari seorang sahabat,

"Cinta selepas ikatan perkahwinan yang sah.. Membawa berkah yang berpanjangan hingga ke syurga.. Ketenangan, kebahagiaan, kedamaian.. Terutamanya apabila setelah ijab qabul.. Kali pertama pasangan mulai keluar dating bersama.. Kali pertama berpegangan tangan.. Kali pertama bersms, calling gurau senda.. Kali pertama segalanya.. :-)"
Indahnya mendengar ceritanya.. Best kan kalau bercinta selepas kahwin? Tapi ramainya gopoh untuk bernikah sedangkan mereka tidak memikirkan tanggungjawab perlu dipikul selepas perkahwinan. Tanggungjawab kepada ibu dan ayah, kepada isteri dan anak-anak. Itu antara salah satunya yang perlu difikirkan sebelum anda berkahwin.
Berbalik kepada ta'aruf tadi. cinta selepas kahwin, lagi syok kan?
Lebih baik berta'aruf daripada bercouple yang tidak ada kesudahannya.
Ta'aruf perlulah dihadiri oleh kedua ibu bapa atau penjaga kedua-dua belah pihak.
Cuba tengok klip video ini.. Contoh ta'aruf dalam islam?
Dim lights Embed 
"percintaan sebelum perkahwinan biasanya memudarkan alam perkahwinan"
Kadang-kadang kata-kata itu amat benar. Kita tengok ramai yang bercouple, kehidupan mereka kononnya berada dalam syurga cinta. Tetapi berapa ramai yang tidak rasa keseronokan yang mengimpikan untuk mendapat keluarga sakinah sewaktu alam perkahwinan? Kerana sudah tepu dengan kata-kata manis sang lelaki sebelum berkahwin sampai hilang rasa keindahan alam percintaan selepas kahwin lalu mengambil keputusan untuk bercerai. Nauzubillah.
Jadi, let's ta'aruf. Sebelum bercouple atau sudah bercouple, lekas-lekas kita fikir.
"couple dapat jamin kebahagiaan ke selepas berkahwin??"

Tuesday, November 8, 2011

Segmen | Naikkan Trafik, Tambahkan Follower, Ramaikan Pembaca

Assalamualaikum!

^
^
^
klik banner ok? =)
|
|
|
|
cinta setelah Allah dan Rasul
|Cinta| perkongsian terbaik! must read..

v
v
segmen nih 
tamat pada 11-11-2011 pada jam 11 pagi
penyenaraian URL akan dibuat dan bertampal selama 3 hari bermula selepas tarikh tutup .. :)


Thursday, November 3, 2011

SEGMEN | PENCARIAN BLOG FOLLOWER BAWAH 500

Assalamualaikum!


^
^
^
click saje banner kt atas keyh?
tapi, sebelum tuh!
|
|
Ada syarat-syarat penyertaan
|
|
 Sila pastikan follower anda bawah 500
 Follow genk [terpulang, lebih baik follow ]
 Buat entri bertajuk : Pencarian Blog Follower Bawah 500
 Letak banner di atas dan linkkan ke [sini]
 Dah siap, hantar link anda ke ruangan entri itu
 Tarik Tutup : 11 November 2011, jam 2 petang



Semoga Allah redha.. =)

Wednesday, November 2, 2011

Tuesday, November 1, 2011

SEGMEN JOM NAIKKAN JUMLAH FOLLOWER DENGAN MENDADAK!

Assalamualaikum!
bangun pagi, gosok gigi...
heh? apa kes? keh3.
pagi-pagi join segmen nieh~

^
^
^
click banner kat atas nie keyh! ;)
tarikh tutup:
|
|
10 NOVEMBER 2011 PADA PUKUL 10 MALAM !

Apa tunggu lagi?
cepat! cepat!