Monday, February 24, 2014

Love


Cinta?
Cinta tu memang lah fitrah. Semua orang ada perasaan tu. Mustahillah kan kalau tak ada langsung perasaan tu. Tapi, kenapa mesti couple. Tak ada ke jalan lain selain couple?

Err, kahwin? Mungkin?

Haaaa... betul lah tu. Agak-agak Allah redha tak awak bercouple? Couple kan haram? Dah tu, masih lagi nak couple? Ahhh! Macam-macam.

Kenapa masih nak bercouple? Hmm. Dari tadi dok tanya soalan yang sama je en? Macam tak ada benda lain nak cakap? Mungkin. *geleng-geleng senyum*

Entah. Sebab aku pernah couple. Maaf aku cakap. Aku memang pernah couple. Tapi  itu dulu lepas aku dah putus dengan si dia. Beberapa tahun yang lepas. *sengih macam kambing*

Sebab aku pernah couple lah aku nak kau berhenti bercouple.

Kenapa kau dah berubah?

Semua orang ada hak nak berubah. Nak tak nak je. Hidayah tu milik Allah. Aku sendiri tak tahu. Cuma dia. Hanya Allah yang tahu. Allah.

Ye ah. Okay, kenapa kau putus?

Sebab si dia yang mula-mula minta putus. Siapa yang tak sedih? Menangis ah jugak. Tapi, nak buat cemana? But, okay lah tu sekurang-kurangnya aku tak adalah nak terjerumus dalam maksiat.

Maksiat? Serious ke weyh? Kau hampir-hampir?

Hisy! Kau ni? Serious, apa yang kau fikir sebenarnya? Maksiat maksud aku macam zina hati, zina mata, zina macam-macam zina lah. Lagipun, time tu si dia dah nak spm. So, just let it go! Yeah!

Hmm. Aku tak boleh lah. Aku sayang dia. Cuma, aku lebih sayang justin bieber aku.I'll make sure that he'll marry me. Sambil senyum memandang ke langit.

Eleh, lagi tak tenang hati aku bila kau cakap macam tu kau tau tak?

Kenapa pulak?

Ye ah. Boleh pulak kau cakap macam tu. Sedangkan dalam al-quran dah ada cakap. Dengan mengingati Allah hati menjadi tenang. Sambil tangan letak di dada.

Diam. Terasa mungkin?

Kau mungkin tak nak cuba. Cuba cakap dengan dia elok-elok. Cuba. Kau Tak boleh lemah. Mungkin kau tak rela nak lepaskan dia. Tapi, cuba untuk relakan. Kau ada maruah. Ada prinsip. Kita pun dah nak spm. Dia pun nak spm. So, why not. Just let him go. Go away from your life. Tiba masanya Allah akan datangkan juga si dia yang betul-betul layak untuk mendampingi diri kau. Kan Allah dah berjanji. lelaki yang baik untuk perempuan yang baik? Terangnya panjang lebar sambil tersenyum.

No comments: