Monday, September 30, 2013

Dah ada calon. Alhamdulillah..

Assalamualaikum!


"Abah, kakak pun nak kahwin umur 20 lah jugak!" sengih.

Mak dengan abah pandang tepat muka aku. Aku? Terpinga-pinga.

"Dah ada calon ke?" mak tanya.

"Alhamdulillah... dah ada" jawab aku.

Mak dengan abah terkejut.

"Err, hehe... belum. InsyaAllah kakak tunggu Allah bagi hadiah tu kat kakak je. InsyaAllah.. Doa manyak-manyak" jawabku sambil menghirup air teh ais yang dipesan.

Mak diam. Senyum. Abah terkedu kot. Muka macam sengih. Entahlah.. Aku tak pasti. Huahuahua.

"Mak, boleh dak kakak kahwin muda?" tanya aku pula. *senyum kelip-kelip mata*

"Kalau ada orang nak mak bagi jeee"

Err.. errr.. maksudnya? Abah dengan mak kasi lampu hijau lah ni? Allahuakbar. Alhamdulillah...

Aku diam. Senyum. Shy-shy cat. Ala-ala pengantin baru. Gedikks!

InsyaAllah kalau ada jodoh. Allahumma amiin.

Sekarang belajar rajin-rajin! Aja-aja fighting!^^



Hehe. Err.. tajuk tu dusta belaka je. Ekcelly semalam sembang-sembang dengan mak abah kat kedai makan. Then, abah bukak cerita yang anak kawan abah nak kahwin. nama dia sumayyah tak silap. Alhamdulillah.. Umur dia 20 tahun. Abah kata dia tak habes belajar lagi. Ehem, aku pun apa lagi! Sebenarnya, ramai je yang kahwin muda. so, ini bukan menda baru lah... cuma nak ikut langkah mereka. Nak masuk syurga dengan suami! InsyaAllah.. Ini macam tak sabar-sabar je? Er.. *mood gatal* gatal tekak semua ada. Haha. Kciawww! (^_^)

Wassalam...

No comments: