Sunday, April 7, 2013

Photon Valley Camp 2013

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamualaikum semua! *tangan buat peace*

Aku baru balik dari kem pengawas pusat sumber anjuran sekolah. Best. Aku suka. Ini lah kem yang paling lasak aku pernah pergi. For the 1st time. MasyaAllah. Banyak ilmu yang aku dapat. Jurulatih kem tu mantoppp. Cerita dia menarik. Apa yang penting untuk mencapai kejayaan adalah kita kena berperangai gila-gila macam perangai yang ada pada kanak-kanak. Hehe, u oll's kalau nak berjaya kena lah jadi gila-gila. Err, aku tak suruh u oll's jadi gila kay. Cuma perangai u oll's kena gila-gila. berpada-pada lah kan... Yang penting! Cari redha Allah. Tawakal dan berdoa. InsyaAllah.

Ouh, kaki aku terseliuh. 3 kali beb! Perghhh! Alhamdulillah... Terharu dengan kawan sekumpulan yang bantu aku untuk bangun setelah aku terjatuh. MasyaAllah. Itulah namanya semangat berkumpulan. Walau ada abang fasi yang kata-katanya menyakitkan hati aku anggap itu sebagai satu cabaran dan kenangan paling terindah sebab aku kena ejek teruk! Abang tenesh ejek aku 'ustazah'. Haha, sowkay. Aku suka dan bahagia sebab masa tu aku tengah penat. Malas nak marah-marah. Sekurang-kurangnya dia doakan aku jadi ustazah. insyaAllah, ameen~

Btw, terima kasih kak ain, kak zati, abg aidil, abg adib, abg amin, abg T, abg yap, abg shah and pakcik yang bagi aku minyak angin cap kapak. Hehe, terima kasih banyak-banyak sebab tolong itu dan ini. Even tak banyak tapi tak salahkan ucap terima kasih? :') Maafkan salah silap kami. Memang kumpulan kami bukan yang terbaik daripada yang terbaik. Tapi, kami cuba jadi terbaik. Aja-aja fighting! Yeah! Huhu, anyway... Terima kasih ya Allah sebab permudahkan urusanku, turun dan naik bukit. Penat, kaki terseliuh... Kuatkan semangat juga untuk sampai ke tempat air terjun. Subhanallah. Cantik! MasyaAllah! Sambil berjungle treking kita memuji kebesaran Allah. Sambil berjungle treking kita bersyukur. Abang-abang and kakak-kakak yang akan berprogram lagi pada minggu depan semoga istiqomah dan berjaya. Aku rindu semua. InsyaAllah, dengan izin Allah, semoga kita bertemu kembali.

Atikah and adik tasnim roomate dengan aku masa kem hari tuu thank you. Kita tidur sama-sama, jalan sama-sama, tangkap gambar sama-sama and semua lah yang bersamaan dengan-nya maaf lah kalau ada manyak salah silap. Sayang u oll's kerana Allah tau. Aummm! *senyum kelip-kelip mata*














Semalam 7 April bersamaan dengan hari Ahad berlangsungnya ABPBH 2013 aka Anugerah Bintang Popular Berita Harian. Yang berjaya tahniah. Alah, kat dunia je pun.. Tak ada lah popular sangat. Yang dah tua pun nak tunjuk aurat. Bangga sangat. Ingat! Apa yang ada pada diri kita semua milik Allah. Bila-bila masa je Allah boleh tarik. Yang perempuan masih pelajar, berpelajar dan terpelajar macam aku jagalah aurat.*note to self* Nabi Muhammad SAW Rasul kita, Nabi kita tak pernah pun naik pentas dapat anugerah segala. Nabi Muhammad walaupun tak pernah masuk tv, kita tak pernah jumpa dia tapi dia lah yang selalu kita puji. Nabi SAW tetap di hati kita. Tetap popular di dunia. Di akhirat nanti Nabi SAW yang akan beri kita syafaat. *note to self*

P/s: Buat entry sambil urut-urut kaki. Hehe.. Sakit.. Takpe, kifarah dosa~ Kifarah tu apa? Kifarah bererti balasan Allah s.w.t. ke atas hamba-Nya yang mukmin ketika hidup di dunia akibat daripada dosa-dosa yang dilakukan olehnya. Allah telah menjelaskan bahawa setiap perbuatan manusia yang dilakukan di dunia ini, biar betapa kecil sekalipun akan diperlihatkan kepada pelakunya dan akan dibalas di akhirat kelak. Okay2, tata! Sayang semua! Assalamualaikum... Chowwww! xD

2 comments:

AlmaQis ArZed said...

I went to the camp with the same jurulatihs. Abang Shah, Abang Tenesh, Abang Yap and all. But we were in NUBE Training Centre. It was really good, yes. The jurulatih, aih, memang betul lah. Mantop. Haha and he told us the perangai gila gila thing too! And the kanak kanak. Do you know their company website thingy? Please say you do! I wanna see the pics haha.

AlmaQis ArZed said...

I went to a camp with the same jurulatihs too! Baru-baru ni je. In PD. Abang Shah memang MANTOP. And yes, perangai gila gila and kanak kanak mesti ada dalam diri kan kikiki. Abg Tenesh, Abg Yap semua. Memang the best camp I've been to lah so far. Now, my q is, tau tak nama website diorang? Nak gambar lah haha.