Thursday, April 21, 2011

Peristiwa Semalam ..

Subhanallah !!!!
setinggi-tinggi kesyukuran ku panjatkan kepada Nya ,kerana telah memberi peluang kepada ku untuk terus hidup di bumi meneruskan perjuangan sebagai khalifah di muka bumi Allah ......

seperti mana yang kita tahu ...sudah dua hari hujan melanda di sekitar selangor ....
semalam adalah hari yang sangat menggerunkan kami semua satu sekolah ......


para pelajar ketakutan ....
kilat sambar menyambar .....kumuhasabah dan berfikir sejenak ...berdoa "Ya Allah ...berilah peluang pada kami untuk hidup di bumi Mu untuk mengerjakan segala suruhan Mu dan meninggalkan larangan Mu ya Allah ....
ya Allah ...ampunkanlah dosa kami ......" 
astaghfirullah .....
ku memeluk tubuhku kesejukan & ketakutan .......


petir dan kilat sambar menyambar dengan kuat !
kemudian ,rakanku mengambil keputusan untuk ke surau berzikir dan mengingati Mu ya Allah ....ku pegang surah Yasin dan membaca sambil bermuhasabah .....
bagaimana andai berlakunya hari kiamat ....."bagaimana dengan ibu bapaku yaAllah ....adik-adikku ,serta seluruh keluargaku ,perjuangan ku masih di tengah puncak dan belum keatas puncak lagi yaAllah .....ku ingin bawa kejayaanku hingga akhirat !!!!!"(astaghfitullah) ku beristighfar perlahan .......


(hidup sebelum mati) .....mati itu adalah pasti !! 


ya Allah, berilah ak keberkatanMU, rahmatMU agar hidup ini sentiasa tenang menghadapi segala dugaan dunia....tabahkan hati ini dalam menempuh kesulitan yg menggoncang jiwa ini...
kepadaMU ak berserah, kepadaMU ak menadah tangan memohon limpah kurnia agar diringankan segala bebanan... ameen ya rabb


Andai Ku Tahu

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/u/ungu/andai_ku_tahu.html ]
Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu


No comments: