Thursday, April 21, 2011

Peristiwa Semalam ..

Subhanallah !!!!
setinggi-tinggi kesyukuran ku panjatkan kepada Nya ,kerana telah memberi peluang kepada ku untuk terus hidup di bumi meneruskan perjuangan sebagai khalifah di muka bumi Allah ......

seperti mana yang kita tahu ...sudah dua hari hujan melanda di sekitar selangor ....
semalam adalah hari yang sangat menggerunkan kami semua satu sekolah ......


para pelajar ketakutan ....
kilat sambar menyambar .....kumuhasabah dan berfikir sejenak ...berdoa "Ya Allah ...berilah peluang pada kami untuk hidup di bumi Mu untuk mengerjakan segala suruhan Mu dan meninggalkan larangan Mu ya Allah ....
ya Allah ...ampunkanlah dosa kami ......" 
astaghfirullah .....
ku memeluk tubuhku kesejukan & ketakutan .......


petir dan kilat sambar menyambar dengan kuat !
kemudian ,rakanku mengambil keputusan untuk ke surau berzikir dan mengingati Mu ya Allah ....ku pegang surah Yasin dan membaca sambil bermuhasabah .....
bagaimana andai berlakunya hari kiamat ....."bagaimana dengan ibu bapaku yaAllah ....adik-adikku ,serta seluruh keluargaku ,perjuangan ku masih di tengah puncak dan belum keatas puncak lagi yaAllah .....ku ingin bawa kejayaanku hingga akhirat !!!!!"(astaghfitullah) ku beristighfar perlahan .......


(hidup sebelum mati) .....mati itu adalah pasti !! 


ya Allah, berilah ak keberkatanMU, rahmatMU agar hidup ini sentiasa tenang menghadapi segala dugaan dunia....tabahkan hati ini dalam menempuh kesulitan yg menggoncang jiwa ini...
kepadaMU ak berserah, kepadaMU ak menadah tangan memohon limpah kurnia agar diringankan segala bebanan... ameen ya rabb


Andai Ku Tahu

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/u/ungu/andai_ku_tahu.html ]
Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu


Thursday, April 14, 2011

Pelita hidup .....

Hidup ini bagai lampu dinding
Yang dinyalakan di malam hari
Apabila minyak sudah kering
Ia kan pasti padam sendiri

Demikian juga hidup manusia
Selama hidup di dunia ini
Bila dah cukup umur usia
Putuslah hubungan di sana sini

Setelah kita tinggalkan dunia
Alam yang lain pula menanti
Apakah kita dapat kurnia
Itu melihat amal dan bakti

Di sana insan cemas dan bimbang
Tak dapat lagi buat alasan
Buruk dan baik akan ditimbang
Kedua-duanya dapat balasan.....



Sunday, April 3, 2011

Dugaan Allah untukku .....

sebelum ana memulakan perbicaraan ....terima kasih ku ucapkan buat ....arabic consultancy centre kerana telah mengadakan kem mukhayyam b.arab yang terbaik untuk kami .....

____________________________________________

Assalamualaikum wbt ........
perrhh !!!!sakitnya hati ku tidak terkata .......
astaghfirullah ...dugaan Allah tuk kali nie sangat menguji kesabaranku .....
ye .....ana perlu bersabar sampai ke tahap maximum .....
klu da terlebih ??tangan nie mesti boleh melayang kt muka nti ......

hish !!antum semua  pernah mengutuk org kn?klo yang tak pernah tuh ......tak thu lah orgnye jenis cm ne ...klo ana mengutuk pd tmpt la kn......
tp ...nk kutuk org tuh jgn la ckp bende yang bukan perempuan selalu cakap ......
nie bende yang jantan selalu cakap ......
jgn la melebih-lebih ye tak ??
no one perfect !!!!!
ye pd pndngn nti sendiri mmg nti tak kn ckp yg nti berlagak perfect......
pd pndngn ana nti belagak mcm org perfect !!!!!
ish-ish .....mmg patut la org ckp mcm tu .....


tiba-tiba waktu bengkel sdg dalam perbincangan nti marah ana ......
ana tolak nti sedikit je .... harap la nti faham yang ana nak keadaan yang lebih selesa ......
tmpt tuh besar tp jangn la duduk kt situ je...bergerak la sikit bg ruang kt ana .......
benci betul la .......da la ckp bende yg tk elok kt org ......
thu la ad someone kt depan nti ........
ana kecewa dgn nti ...


tk pelah ....nti ckp lah ape yang nti nk ckp kt ana ......
ana redha ...
yang terpahit ttp yang terpahit ....dn yang termanis ttp yang baik .....
ana redha~
munkin itu la nasihat yang trpahit untuk diri ana ......
insyaAllah ...dgn nasihat nti yang terpahit itu ana akan perbaiki diri ini ....
menjadi Khalifah Allah dari buruk menjadi yang lebih baik dr hari semalam ......

ana ttp bersyukur dengan dugaan Allah ini .....
moga dgn ini ana boleh bermuhasabah diri ,berfikir sejenak ...
dan ,semakin bertambah keimanan ku terhadap-Mu .....